NGO Excellence je impuls ke změně pro vaši organizaci. Intenzivní 3měsíční akcelerační program, 2 společné workshopy a sdílení zkušeností s ostatními organizacemi, 30 hodin podpory klíčového mentora či mentorky a dalších odborníků – ve všech nezbytných oblastech fungování neziskové organizace.
Cílem programu je pomoci vám během 3 intenzivních měsíců dosáhnout skutečných výsledků. Konkrétní vize změny, dosažitelné cíle a dostatečná kapacita zástupců organizace jsou nezbytnými předpoklady vaší účasti. Postup se odvíjí od vašich aktuálních potřeb v oblastech strategické řízení & vedení lidí, personální procesy, komunikace a fundraising.
Společně zvýšíme váš dopad, předáme znalosti, inspiraci, zkušenosti a energii do další práce. Vše v hodnotě vyšší než 78 000 Kč – díky podpoře Sociálního bankovnictví České spořitelny činí účastnický poplatek pouze 9 000 Kč (bez DPH).
Ročník NGO Excellence 2025 tradičně pořádáme ve spolupráci se Sociálním bankovnictvím České spořitelny.
Během tzv. checkpointů všechny účastníky čeká setkání s hodnotitelskou komisí a hlavním mentorem či hlavní mentorkou, prezentace dosavadního postupu, zpětná vazba a doporučení k dalšímu postupu.
Zapojit se do programu mohou organizace jakéhokoliv zaměření, velikosti i stáří. Podmínkou účasti je určení konkrétní změny, které chcete během programu dosáhnout. Je tedy nutné vstupovat do programu s jasnou vizí a dosažitelnými cíli vaší účasti v programu.
Do programu v průběhu února vybereme 8 organizací na základě přihlášky, ve které je třeba specifikovat cíle, kterých chcete v programu dosáhnout.
Nezbytné je také aktivní zapojení alespoň dvou osob z organizace a také alespoň občasné vstupy ředitele nebo ředitelky.
Účast je také podmíněná zaplacením účastnického poplatku 9 000 Kč (bez DPH).
Máte-li ale o účast v programu zájem, nechte nám na sebe kontakt.
Zeptejte se koordinátorky programu Daniely Syrovátkové:
Programem provází externí odborníci a odbornice Světa neziskovek v klíčových tématech: strategické řízení organizace, personální procesy, vedení lidí, komunikace a fundraising. Každá z 5 vybraných organizací se bude pravidelně potkávat se svým hlavním mentorem či hlavní mentorkou, který*á ji bude provázet na cestě ke stanovenému cíli.
Standa je vystudovaný ekonom s dlouholetou zkušeností rozvoje a finančního řízení neziskových i ziskových organizací. Více než 10 let působil jako finanční ředitel Frank Bold. Založil a stále vede první český car sharing Autonapůl. Od roku 2001 aktivně pomáhá s procesy strategického plánování a jinými plánovacími procesy v různých organizacích a komunitách, je zkušeným facilitátorem. Rád s vámi zkonzultuje fundraisingovou strategii, crowdfundingovou kampaň, individuální fundraising a práci s dárci, nastavení ekonomického modelu vaší organizace. Jako doma je v rozpočtech a výhledech cash flow. Může vám pomoci hledat zdroje uvnitř organizace.
Maruška vystudovala ochranu životního prostředí, ale i ekonomický pohled na regionální rozvoj a správu. Přes 20 let v neziskovém sektoru získávala prostředky na plnění společných vizí jejich členů. Nastavovala efektivní procesy tak, aby i za málo peněz bylo opravdu hodně muziky. Nejdřív na komunitní úrovní ve spolku Barvínek (který vede dosud), pak v Místní akční skupině Moravský kras. Pak se na 8 let přesunula do Hnutí DUHA – Friends of the Earth Czech Republic, kde působila jako finanční ředitelka, zajišťovala organizační chod a rozvoj.
Své bohaté zkušenosti nyní předává jako mentorka dalším neziskovým organizacím. Pomáhá jim především s nastavením udržitelného financování - od strategického plánování zdrojů přes budování vztahového fundraisingu až po vyváženou kombinaci grantových a individuálních zdrojů. Učí organizace, jak kolem sebe budovat aktivní komunitu podporovatelů a jak k finančnímu řízení přistupovat systematicky a dlouhodobě.
Momentálně je také na volné noze a rozvíjí podnikání v rodném kraji. Se svým projektem Chalupy u Šrámků na podzim 2022 prošla akceleračním programem Silnější hybatelé a dál se snaží propojovat různé zajímavé hráče v regionu a vytvářet podmínky spíš pro turistický klid než turistický ruch.
Honza vede tým Světa neziskovek – do září 2023 se staral o finanční řízení a organizační rozvoj. Více jak 10 let vedl koalici Za snadné dárcovství – její priority jsou ve sdílení fundraisingových zkušeností mezi členskými organizacemi, networkingu a vedení komunikační kampaně Závěť pomáhá. V minulosti působil jako programový ředitel Nadace Via. Od roku 2006 se věnoval rozvoji individuálního fundraisingu v Hnutí DUHA - Friends of the Earth Czech Republic. Individuální fundraising je i téma, které Honza rád konzultuje a školí - obzvlášť ho baví hledat způsoby, jak utužovat vztahy s dárci.
Honza byl zapojen mezinárodně jako viceprezident boardu Evropské fundraisingové asociace nebo třeba do sítě Legavision. V Čechách působí jako člen Výboru legislativa a financování při Radě Vlády pro nestátní neziskové organizace.
Bára vystudovala marketing, PR a sémiotiku. Vedla transformaci portálu Dobrovolník.cz, řídila programy firemního dobrovolnictví se zaměřením na expertní dobrovolnictví. Spolu s Ashoka ČR založila iniciativu Impact Academy, kterou do roku 2020 vedla. Doprovází neziskové organizace i donory tvorbou teorie změny, prací s evaluací a strategií pro systémové změny. Vedla také program Ukaž změnu, který absolvovaly např. Nadace Via, Nadace OSF či Rubikon Centrum. Aktuálně se v doktorském studiu v programu Studií občanské společnosti zabývá možnostmi, které může světu filantropie přinést využití participativního financování. Od dubna 2022 pracuje na pozici ředitelky Sociálního nadačního fondu hl. m. Prahy.
Ivo má 20+ let zkušeností v oboru komunikace a PR. Působil v komerčním i neziskovém sektoru. Jako strategický konzultant a ředitel mezinárodní PR agentury spolupracoval s předními světovými i českými brandy jako je Google, Visa, Panasonic, ABB, PPL, Jaguar Land Rover nebo British Airways. Jeho specializací je krizová komunikace a výcvik komunikačních a mediálních dovedností. Mnoha organizacím pomáhal s vytvořením komunikační strategie a efektivním nastavením komunikačních kanálů. Zaměřuje se také na strategické řízení.
Lucie v České společnosti ornitologické pracuje od roku 2002, od roku 2013 jako její první profesionální fundraiserka. Za 10 let vybudovala několikatisícovou dárcovskou komunitu i malý fundraisingový team. V současnosti zde působí také jako zástupkyně ředitele a vedoucí oddělení práce s veřejností, což odpovídá i jejímu zájmu o integrování fundraisingu do další činnosti organizace. Profesně ji nejvíce zajímá vztahový fundraising, tedy navazování vztahů se členstvem a dárci ČSO a jejich další prohlubování. Věří totiž v sílu společenství lidí, kteří společně dokážou hodně, v případě ČSO např. pečovat o zdravou krajinu společnou pro ptáky a pro lidi. Ptáci ji provázejí i ve volném čase – jejich pozorování je skvělý relax a člověk se často dostane do přírody.
Markéta je vystudovaná pedagožka, v současné době školí environmentální podnikání (online i naživo), konzultuje a mentoruje - nejen principy sociálního a enviro-podnikání, ale i zakládání firem na principech udržitelnosti, jejich marketing a PR.
V roce 2005 spoluzaložila sociální podnik Ethnocatering a v roce 2013 FairBio pražírnu. Zabývá se sociálními a environmentálními dopady podnikání. S Markétou o tom vyšel rozhovor v magazínu Harper’s Bazaar anebo video-cast na BusinessInfo.cz Jednou budou všichni podnikat jako my. Působí v Tematické sítě pro sociální ekonomiku (TESSEA) a Federaci nábytkových bank a reuse center. Reprezentuje Českou republiku na zahraničních akcích a usiluje o mezinárodní síťování, z čehož se snaží čerpat pro přenos dobré praxe do ČR.
Setkávání s mentory*kami je dobré příležitostně doplnit konzultacemi s dalšími odborníky a odbornicemi. V průběhu programu bude možné je oslovit na konzultaci úžeji zaměřených oblastí a témat.
Radka je ředitelkou neziskové organizace Sdružení VIA, kde se již 9 let zabývá technologickým rozvojem neziskového sektoru. Sdružení VIA se především skrze program TechSoup snaží o spojování světů technologií a společensky prospěšných aktivit tak, aby se násobil jejich dopad a docházelo k úspoře zdrojů. Je absolventkou oboru Informační systémy a technologie na Vysoké škole ekonomické. Dříve pracovala jako analytička a testerka v softwarovém vývoji.
Martina se individuálním fundraisingem zabývá od roku 2015, kdy se stala součástí fundraisingového týmu Amnesty International ČR a podílela se tak na rozvoji interního telefundraisingu od úplného začátku v roli callerky, až po in-house tým a dlouhodobou spolupráci s externím callcentrem v roli koordinátorky péče o dárce. Nyní se věnuje několika dlouhodobým spolupracím, například s organizací Zachraň jídlo, kde od léta 2020 vede projekt na rozvoj dárcovské základny, nebo se Svobodou zvířat, kde vede telefundraisingový tým. Mimo to ochotně a ráda boří stereotypy ohledně telefundraisingu a individuálního fundraisingu i v jiných organizacích skrze konzultace. Je součástí výkonné rady koalice Za snadné dárcovství, kde se podílí na síťování fundraisingového know-how z předních českých neziskových organizací.
Martinu baví do nezisku vtahovat další schopné lidi a sledovat jejich úspěchy. Právě péče o dárce, které se věnuje, často bývá touto vstupní bránou.
Zdeňka má ve správní radě Diakonie na starosti sociální služby a školy a rozvoj fundraisingu. Vybudovala tým péče o dárce na ředitelství Diakonie, který získává prostředky na stavby nových domovů pro seniory nebo speciálních škol, a rozvíjí Krabici od bot, největší českou sbírku vánočních dárků pro děti v nouzi. Jak získávat dárce a pečovat o ně se naučila v Člověku v tísni, kde vedla tým telefundraisingu a školila lidi pro street fundraising. V Diakonii začínala s budováním fundraisingu na zelené louce a může tak nabídnout zkušenosti s fundraisingem ve velkém týmu i v jednom člověku na částečný úvazek. Kromě praktických tipů pro FR kampaně a komunikaci s dárci ráda nabídne radu i v oblasti fundraisingové strategie, při hledání role dárců v rozvoji organizace, prosazování potřebných změn v organizaci a „nastavení“ organizace pro úspěšný fundraising.
Chcete se přihlásit? Zajímají vás další informace? Ozvěte se mi – ráda vám na dotazy odpovím!