NGO Excellence

NGO Excellence je impuls ke změně pro vaši organizaci. Intenzivní 3měsíční akcelerační program, 2 společné workshopy a sdílení zkušeností s ostatními organizacemi, 30 hodin podpory klíčového mentora či mentorky a dalších odborníků – ve všech nezbytných oblastech fungování neziskové organizace.

Cílem programu je pomoci vám během 3 intenzivních měsíců dosáhnout skutečných výsledků. Konkrétní vize změny, dosažitelné cíle a dostatečná kapacita zástupců organizace jsou nezbytnými předpoklady vaší účasti. Postup se odvíjí od vašich aktuálních potřeb v oblastech strategické řízení & vedení lidí, personální procesy, komunikace a fundraising.

Společně zvýšíme váš dopad, předáme znalosti, inspiraci, zkušenosti a energii do další práce. Vše v hodnotě vyšší než 78 000 Kč – díky podpoře Sociálního bankovnictví České spořitelny činí účastnický poplatek pouze 9 000 Kč (bez DPH).

Ročník NGO Excellence 2025 tradičně pořádáme ve spolupráci se Sociálním bankovnictvím České spořitelny. 

Pilíře programu

Mentoring

  • Vybrané organizace se pravidelně (každý týden) setkávají se svým hlavním mentorem či mentorkou, se kterým jsou spárovány na začátku programu.
  • Kromě práce s klíčovým mentorem či mentorkou je možné využívat kapacit dalších konzultantů a konzultantek v programu – k jednorázovým konzultacím s užším zaměřením.
  • Postup a témata vybíráte vy – sami nejlépe znáte své potřeby. Mentoři a mentorky vás tématy provázejí, vy ale určujete, kam společně jdete.
  • Celkem je možné vyčerpat až 30 hodin.

Společné workshopy & sdílení

  • Program odstartujeme úvodním setkáním.
  • Na 2 společných workshopech bude prostor pro sdílení zkušeností a tipů a možnost konzultovat také s dalšími organizacemi.
  • Workshopy se zaměří na kulturu učící se organizace – aby postup a učení pokračovaly i po skončení programu.
  • Oba workshopy na sebe navazují.

Checkpointy

  • Hlavním principem NGO Excellence je pravidelné ověřování aktivního postupu v zúčastněných organizacích.
  • Během 2 online setkání, tzv. checkpointů, proto společně vyhodnotíme vaše dosavadní výstupy a pomůžeme s dalšími kroky.
  • V případě nezapojení, neaktivity organizace může být na základě hodnocení po checkpointu vyřazena z programu.
  • Checkpointy proběhnou po 1. a po 2. měsíci akcelerace.

Během tzv. checkpointů všechny účastníky čeká setkání s hodnotitelskou komisí a hlavním mentorem či hlavní mentorkou, prezentace dosavadního postupu, zpětná vazba a doporučení k dalšímu postupu.

Závěrečné setkání NGO Excellence 2024. Foto: Lucie Doležalová

NGO Excellence v roce 2025 procházejí:

Harmonogram programu 2025:

  • 11. března od 13.00 do 17.00: úvodní setkání pro vybraných 8 organizací (fyzicky v Praze)
  • 11. března–17. června: mentoring (celkem až 30 hodin)
  • 3. dubna od 9.00 do 15.00: 1. společný workshop & sdílení (fyzicky v Praze)
  • 10.–15. dubna: 1. checkpoint (1 hodina na každou organizaci, online)
  • 28. dubna od 10.00 do 16.00: 2. společný workshop & sdílení (fyzicky v Praze)
  • 12.–15. května: 2. checkpoint (1 hodina na každou organizaci, online)
  • 17. června od 13.00 do 16.00: závěrečné setkání & vyhodnocení programu (fyzicky v Praze)

Jaké jsou podmínky pro zapojení do programu?

Zapojit se do programu mohou organizace jakéhokoliv zaměření, velikosti i stáří. Podmínkou účasti je určení konkrétní změny, které chcete během programu dosáhnout. Je tedy nutné vstupovat do programu s jasnou vizí a dosažitelnými cíli vaší účasti v programu. 

Do programu v průběhu února vybereme 8 organizací na základě přihlášky, ve které je třeba specifikovat cíle, kterých chcete v programu dosáhnout.

Nezbytné je také aktivní zapojení alespoň dvou osob z organizace a také alespoň občasné vstupy ředitele nebo ředitelky.

Účast je také podmíněná zaplacením účastnického poplatku 9 000 Kč (bez DPH).

Přihlašování do NGO Excellence 2025 bylo ukončeno 14. února

Máte-li ale o účast v programu zájem, nechte nám na sebe kontakt.

Nechám kontakt

Je program pro vás? Máte další otázky?

Zeptejte se koordinátorky programu Daniely Syrovátkové:

Mentoři & mentorky programu

Programem provází externí odborníci a odbornice Světa neziskovek v klíčových tématech: strategické řízení organizace, personální procesy, vedení lidí, komunikace a fundraising. Každá z 5 vybraných organizací se bude pravidelně potkávat se svým hlavním mentorem či hlavní mentorkou, který*á ji bude provázet na cestě ke stanovenému cíli. 

Standa Kutáček

Konzultant & zakladatel Autonapůl

Standa je vystudovaný ekonom s dlouholetou zkušeností rozvoje a finančního řízení neziskových i ziskových organizací. Více než 10 let působil jako finanční ředitel Frank Bold. Založil a stále vede první český car sharing Autonapůl. Od roku 2001 aktivně pomáhá s procesy strategického plánování a jinými plánovacími procesy v různých organizacích a komunitách, je zkušeným facilitátorem. Rád s vámi zkonzultuje fundraisingovou strategii, crowdfundingovou kampaň, individuální fundraising a práci s dárci, nastavení ekonomického modelu vaší organizace. Jako doma je v rozpočtech a výhledech cash flow. Může vám pomoci hledat zdroje uvnitř organizace.

Marie Horáková

Konzultantka pro finanční řízení neziskovek, grantový fundraising

Maruška vystudovala ochranu životního prostředí, ale i ekonomický pohled na regionální rozvoj a správu. Přes 20 let v neziskovém sektoru získávala prostředky na plnění společných vizí jejich členů. Nastavovala efektivní procesy tak, aby i za málo peněz bylo opravdu hodně muziky. Nejdřív na komunitní úrovní ve spolku Barvínek (který vede dosud), pak v Místní akční skupině Moravský kras. Pak se na 8 let přesunula do Hnutí DUHA – Friends of the Earth Czech Republic, kde působila jako finanční ředitelka, zajišťovala organizační chod a rozvoj.

Své bohaté zkušenosti nyní předává jako mentorka dalším neziskovým organizacím. Pomáhá jim především s nastavením udržitelného financování - od strategického plánování zdrojů přes budování vztahového fundraisingu až po vyváženou kombinaci grantových a individuálních zdrojů. Učí organizace, jak kolem sebe budovat aktivní komunitu podporovatelů a jak k finančnímu řízení přistupovat systematicky a dlouhodobě.

Momentálně je také na volné noze a rozvíjí podnikání v rodném kraji. Se svým projektem Chalupy u Šrámků na podzim 2022 prošla akceleračním programem Silnější hybatelé a dál se snaží propojovat různé zajímavé hráče v regionu a vytvářet podmínky spíš pro turistický klid než turistický ruch.

Jan Gregor

Svět neziskovek

Honza vede tým Světa neziskovek – do září 2023 se staral o finanční řízení a organizační rozvoj. Více jak 10 let vedl koalici Za snadné dárcovství – její priority jsou ve sdílení fundraisingových zkušeností mezi členskými organizacemi, networkingu a vedení komunikační kampaně Závěť pomáhá. V minulosti působil jako programový ředitel Nadace Via. Od roku 2006 se věnoval rozvoji individuálního fundraisingu v Hnutí DUHA - Friends of the Earth Czech Republic. Individuální fundraising je i téma, které Honza rád konzultuje a školí - obzvlášť ho baví hledat způsoby, jak utužovat vztahy s dárci. 

Honza byl zapojen mezinárodně jako viceprezident boardu Evropské fundraisingové asociace nebo třeba do sítě Legavision. V Čechách působí jako člen Výboru legislativa a financování při Radě Vlády pro nestátní neziskové organizace.

Barbora Komberec Novosadová

Sociální nadační fond hl. m. Prahy

Bára vystudovala marketing, PR a sémiotiku. Vedla transformaci portálu Dobrovolník.cz, řídila programy firemního dobrovolnictví se zaměřením na expertní dobrovolnictví. Spolu s Ashoka ČR založila iniciativu Impact Academy, kterou do roku 2020 vedla. Doprovází neziskové organizace i donory tvorbou teorie změny, prací s evaluací a strategií pro systémové změny. Vedla také program Ukaž změnu, který absolvovaly např. Nadace Via, Nadace OSF či Rubikon Centrum. Aktuálně se v doktorském studiu v programu Studií občanské společnosti zabývá možnostmi, které může světu filantropie přinést využití participativního financování. Od dubna 2022 pracuje na pozici ředitelky Sociálního nadačního fondu hl. m. Prahy.

Ivo Mareš

Konzultant strategického řízení a PR

Ivo má 20+ let zkušeností v oboru komunikace a PR. Působil v komerčním i neziskovém sektoru. Jako strategický konzultant a ředitel mezinárodní PR agentury spolupracoval s předními světovými i českými brandy jako je Google, Visa, Panasonic, ABB, PPL, Jaguar Land Rover nebo British Airways. Jeho specializací je krizová komunikace a výcvik komunikačních a mediálních dovedností. Mnoha organizacím pomáhal s vytvořením komunikační strategie a efektivním nastavením komunikačních kanálů. Zaměřuje se také na strategické řízení.

Lucie Hošková

Česká společnost ornitologická

Lucie v České společnosti ornitologické pracuje od roku 2002, od roku 2013 jako její první profesionální fundraiserka. Za 10 let vybudovala několikatisícovou dárcovskou komunitu i malý fundraisingový team. V současnosti zde působí také jako zástupkyně ředitele a vedoucí oddělení práce s veřejností, což odpovídá i jejímu zájmu o integrování fundraisingu do další činnosti organizace. Profesně ji nejvíce zajímá vztahový fundraising, tedy navazování vztahů se členstvem a dárci ČSO a jejich další prohlubování. Věří totiž v sílu společenství lidí, kteří společně dokážou hodně, v případě ČSO např. pečovat o zdravou krajinu společnou pro ptáky a pro lidi. Ptáci ji provázejí i ve volném čase – jejich pozorování je skvělý relax a člověk se často dostane do přírody.

Markéta Vinkelhoferová

Konzultantka sociálního a enviro podnikání

Markéta je vystudovaná pedagožka, v současné době školí environmentální podnikání (online i naživo), konzultuje a mentoruje - nejen principy sociálního a enviro-podnikání, ale i zakládání firem na principech udržitelnosti, jejich marketing a PR.
V roce 2005 spoluzaložila sociální podnik Ethnocatering a v roce 2013 FairBio pražírnu. Zabývá se sociálními a environmentálními dopady podnikání. S Markétou o tom vyšel rozhovor v magazínu Harper’s Bazaar anebo video-cast na BusinessInfo.cz Jednou budou všichni podnikat jako my. Působí v Tematické sítě pro sociální ekonomiku (TESSEA) a Federaci nábytkových bank a reuse center. Reprezentuje Českou republiku na zahraničních akcích a usiluje o mezinárodní síťování, z čehož se snaží čerpat pro přenos dobré praxe do ČR.

Konzultanti & konzultantky programu

Setkávání s mentory*kami je dobré příležitostně doplnit konzultacemi s dalšími odborníky a odbornicemi. V průběhu programu bude možné je oslovit na konzultaci úžeji zaměřených oblastí a témat.

Radka Bystřická

Sdružení VIA

Radka je ředitelkou neziskové organizace Sdružení VIA, kde se již 9 let zabývá technologickým rozvojem neziskového sektoru. Sdružení VIA se především skrze program TechSoup snaží o spojování světů technologií a společensky prospěšných aktivit tak, aby se násobil jejich dopad a docházelo k úspoře zdrojů. Je absolventkou oboru Informační systémy a technologie na Vysoké škole ekonomické. Dříve pracovala jako analytička a testerka v softwarovém vývoji.

Martina Neradová

Fundraising & telefundraising

Martina se individuálním fundraisingem zabývá od roku 2015, kdy se stala součástí fundraisingového týmu Amnesty International ČR a podílela se tak na rozvoji interního telefundraisingu od úplného začátku v roli callerky, až po in-house tým a dlouhodobou spolupráci s externím callcentrem v roli koordinátorky péče o dárce. Nyní se věnuje několika dlouhodobým spolupracím, například s organizací Zachraň jídlo, kde od léta 2020 vede projekt na rozvoj dárcovské základny, nebo se Svobodou zvířat, kde vede telefundraisingový tým. Mimo to ochotně a ráda boří stereotypy ohledně telefundraisingu a individuálního fundraisingu i v jiných organizacích skrze konzultace. Je součástí výkonné rady koalice Za snadné dárcovství, kde se podílí na síťování fundraisingového know-how z předních českých neziskových organizací.

Martinu baví do nezisku vtahovat další schopné lidi a sledovat jejich úspěchy. Právě péče o dárce, které se věnuje, často bývá touto vstupní bránou. 

Zdeňka Marešová

Diakonie Českobratrské církve evangelické

Zdeňka má ve správní radě Diakonie na starosti sociální služby a školy a rozvoj fundraisingu. Vybudovala tým péče o dárce na ředitelství Diakonie, který získává prostředky na stavby nových domovů pro seniory nebo speciálních škol, a rozvíjí Krabici od bot, největší českou sbírku vánočních dárků pro děti v nouzi. Jak získávat dárce a pečovat o ně se naučila v Člověku v tísni, kde vedla tým telefundraisingu a školila lidi pro street fundraising. V Diakonii začínala s budováním fundraisingu na zelené louce a může tak nabídnout zkušenosti s fundraisingem ve velkém týmu i v jednom člověku na částečný úvazek. Kromě praktických tipů pro FR kampaně a komunikaci s dárci ráda nabídne radu i v oblasti fundraisingové strategie, při hledání role dárců v rozvoji organizace, prosazování potřebných změn v organizaci a „nastavení“ organizace pro úspěšný fundraising.

Máte další otázky?

Chcete se přihlásit? Zajímají vás další informace? Ozvěte se mi – ráda vám na dotazy odpovím! 

Daniela Syrovátková
Akcelerátor, e-learning & vzdělávání na míru
+420 605 276 326

Co říkají o akceleraci absolventi?

Lucie Sedláčková
předsedkyně a metodička, Aspekt z.s.
„Byl to pro nás 'návrat ke kořenům', kdy jsme si v rámci týmu slaďovali naše směrování od základů, a tím se dostali k lepšímu rozhodování o našich činnostech, komunikaci navenek. Velmi nám v tom pomohl mentoring – podpora při přemýšlení zvenku.“
Hana Brnická
ředitelka, Domácí hospic Vysočina, o.p.s.
„Díky programu NGO Excellence jsme během 3 měsíců odvedli velký kus práce, dosáhli jsme konkrétních výstupů a zároveň si naplánovali další návazné kroky. Největším přínosem pro nás byla intenzivní spolupráce s mentorem. Užitečná byla i setkání s ostatními organizacemi a společné workshopy. Účast v NGO Excellence je skvělou příležitostí pro zavádění změn a dosažení vytyčených cílů. Program nás podpořil a povzbudil na naší cestě k dalšímu rozvoji organizace.“
Eva Krestová
ředitelka, Spirála Ostrava, z.ú.
„Díky NGO Excellence jsme se podívali pod lupou na zanedbávaná témata v naší rostoucí organizaci. Se skvělou mentorkou Katkou Švidrnochovou jsme pochopili, co má společného firemní a digitální kultura. A díky sdílení na společných workshopech jsme vnímali, že si máme s kolegy z jiných neziskovek stále co předávat a jsme v tom všichni společně. NGO Excellence bych doporučila každé neziskovce, která nechce ustrnout v zajetých kolejích a chce získat nové nástroje k naplňování svého poslání.“
Martin Kopáček
Tutorie, z.s.
„Nás program posunul o ohromný kus dopředu. Dokopalo nás to k nastartování procesů, o kterých jsme tušili, že jsou třeba, ale v běžném provozu na ně nedošlo. Naším cílem byl rebranding a fundraisingová kampaň. Obojí se nám díky skvělým mentorům povedlo na výbornou.“
Sdružení VIA
EDUin o.p.s.
Konzultantka projektových žádostí
Nadace rodiny Vlčkových
Brand strategist
Psycholožka a členka správní rady Nadace Neziskovky.cz
CRM pro neziskovky
Konzultantka projektových žádostí
Nadace SIRIUS
Velvyslanectví USA v Praze
Nadace Via
Institut pro památky a kulturu

Děkujeme partnerům Světa neziskovek

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace