NGO Excellence je impuls ke změně pro vaši organizaci. Intenzivní 3měsíční akcelerační program, 2 společné workshopy a sdílení zkušeností s ostatními organizacemi, 30 hodin podpory klíčového mentora či mentorky a dalších odborníků – ve všech nezbytných oblastech fungování neziskové organizace.
Cílem programu je pomoci vám během 3 intenzivních měsíců dosáhnout skutečných výsledků. Konkrétní vize změny, dosažitelné cíle a dostatečná kapacita zástupců organizace jsou nezbytnými předpoklady vaší účasti. Postup se odvíjí od vašich aktuálních potřeb v oblastech strategické řízení & vedení lidí, personální procesy, komunikace a fundraising.
Společně zvýšíme váš dopad, předáme znalosti, inspiraci, zkušenosti a energii do další práce. Vše v hodnotě 75 000 Kč – díky podpoře sociálního bankovnictví České spořitelny pouze za 6 000 Kč.
Aktuální ročník je ukončený a zatím neběží přihlašování. Pokud vás ale zajímá víc, neváhejte nám napsat!
Ročník NGO Excellence 2024 jsme tradičně pořádali ve spolupráci se Sociálním bankovnictvím České spořitelny.
Během tzv. checkpointů všechny účastníky čeká setkání s hodnotitelskou komisí a hlavním mentorem či hlavní mentorkou, prezentace dosavadního postupu, zpětná vazba a doporučení k dalšímu postupu.
Zapojit se do programu mohou organizace jakéhokoliv zaměření, velikosti i stáří. Podmínkou účasti je určení konkrétní změny, které chcete během programu dosáhnout. Je tedy nutné vstupovat do programu s jasnou vizí a dosažitelnými cíli vaší účasti v programu.
Nezbytné je také aktivní zapojení alespoň dvou osob z organizace a také alespoň občasné vstupy ředitele nebo ředitelky.
Zeptejte se koordinátorky programu Daniely Syrovátkové:
Programem provází externí odborníci a odbornice Světa neziskovek v klíčových tématech: strategické řízení organizace, personální procesy, vedení lidí, komunikace a fundraising. Každá z 5 vybraných organizací se bude pravidelně potkávat se svým hlavním mentorem či hlavní mentorkou, který*á ji bude provázet na cestě ke stanovenému cíli.
Zdeňka má ve správní radě Diakonie na starosti sociální služby a školy a rozvoj fundraisingu. Vybudovala tým péče o dárce na ředitelství Diakonie, který získává prostředky na stavby nových domovů pro seniory nebo speciálních škol, a rozvíjí Krabici od bot, největší českou sbírku vánočních dárků pro děti v nouzi. Jak získávat dárce a pečovat o ně se naučila v Člověku v tísni, kde vedla tým telefundraisingu a školila lidi pro street fundraising. V Diakonii začínala s budováním fundraisingu na zelené louce a může tak nabídnout zkušenosti s fundraisingem ve velkém týmu i v jednom člověku na částečný úvazek. Kromě praktických tipů pro FR kampaně a komunikaci s dárci ráda nabídne radu i v oblasti fundraisingové strategie, při hledání role dárců v rozvoji organizace, prosazování potřebných změn v organizaci a „nastavení“ organizace pro úspěšný fundraising.
Standa je vystudovaný ekonom s dlouholetou zkušeností rozvoje a finančního řízení neziskových i ziskových organizací. Více než 10 let působil jako finanční ředitel Frank Bold. Založil a stále vede první český car sharing Autonapůl. Od roku 2001 aktivně pomáhá s procesy strategického plánování a jinými plánovacími procesy v různých organizacích a komunitách, je zkušeným facilitátorem. Rád s vámi zkonzultuje fundraisingovou strategii, crowdfundingovou kampaň, individuální fundraising a práci s dárci, nastavení ekonomického modelu vaší organizace. Jako doma je v rozpočtech a výhledech cash flow. Může vám pomoci hledat zdroje uvnitř organizace.
Aneta pracuje v Loono jako Head of Fundraising, což zahrnuje veškeré fundraisingové a projektové aktivity. Má zkušenosti s dotačním i grantovým řízením jak v českém, tak v zahraničním prostředí. Dále buduje vztahy a spolupráci se CSR manažerkami firem a v neposlední řadě s menšími a středními individuálními dárci. Na práci ji nejvíce baví právě navazování vztahů s příznivci organizace a prodej myšlenky, vize a dopadu jejích prospěšných činností. Prostě ukázat, že to má smysl.
Maruška vystudovala ochranu životního prostředí, ale i ekonomický pohled na regionální rozvoj a správu. Přes 20 let v neziskovém sektoru získávala prostředky na plnění společných vizí jejich členů. Nastavovala efektivní procesy tak, aby i za málo peněz bylo opravdu hodně muziky. Nejdřív na komunitní úrovní ve spolku Barvínek (který vede dosud), pak v Místní akční skupině Moravský kras. Pak se na 8 let přesunula do Hnutí DUHA – Friends of the Earth Czech Republic, kde působila jako finanční ředitelka, zajišťovala organizační chod a rozvoj.
Momentálně je na volné noze a rozvíjí podnikání v rodném kraji. Se svým projektem Chalupy u Šrámků na podzim 2022 prošla akceleračním programem Silnější hybatelé a dál se snaží propojovat různé zajímavé hráče v regionu a vytvářet podmínky spíš pro turistický klid než turistický ruch.
Bára vystudovala marketing, PR a sémiotiku. Vedla transformaci portálu Dobrovolník.cz, řídila programy firemního dobrovolnictví se zaměřením na expertní dobrovolnictví. Spolu s Ashoka ČR založila iniciativu Impact Academy, kterou do roku 2020 vedla. Doprovází neziskové organizace i donory tvorbou teorie změny, prací s evaluací a strategií pro systémové změny. Vedla také program Ukaž změnu, který absolvovaly např. Nadace Via, Nadace OSF či Rubikon Centrum. Aktuálně se v doktorském studiu v programu Studií občanské společnosti zabývá možnostmi, které může světu filantropie přinést využití participativního financování. Od dubna 2022 pracuje na pozici ředitelky Sociálního nadačního fondu hl. m. Prahy.
Setkávání s mentory*kami je dobré příležitostně doplnit konzultacemi s dalšími odborníky a odbornicemi. V průběhu programu bude možné je oslovit na konzultaci úžeji zaměřených oblastí a témat.
Radka je ředitelkou neziskové organizace Sdružení VIA, kde se již 9 let zabývá technologickým rozvojem neziskového sektoru. Sdružení VIA se především skrze program TechSoup snaží o spojování světů technologií a společensky prospěšných aktivit tak, aby se násobil jejich dopad a docházelo k úspoře zdrojů. Je absolventkou oboru Informační systémy a technologie na Vysoké škole ekonomické. Dříve pracovala jako analytička a testerka v softwarovém vývoji.
Dominiku baví hledat cesty, jak měnit soucit a hodnoty lidí v činy. Několik let sbírala zkušenosti ve vedení fundraisingového oddělení v organizaci Svoboda zvířat a aktuálně se o zvířecí práva zasazuje v německé nadaci Albert Schweitzer Stiftung v roli engagement koordinátorky. Jako konzultantka vede Dominika organizace k budování udržitelného fundraisingu a správné komunikaci. Její vášní je budovat mosty mezi příznivci a věcmi, na kterých jim záleží.
Jiří má rád, když celá organizace táhne za jeden provaz. Nejradši se baví o e-mailech – jak je psát, aby k něčemu vypadaly, lidi klikali a organizace měla radost – a taky o integrovaných kampaních, telefundraisingu, pravidelném dárcovství, mobilizaci a engagementu. Kromě toho rád radí, jak dělat weby, které k něčemu jsou a hlavně k něčemu vedou. Často říká, že on sám nikdy nic moc nevymyslel, že má jen tendenci ty všudypřítomné rady od expertů přeměňovat v procesy, aktivity a akční kroky. Zkušenosti má třeba z Greenpeace, Amnesty International nebo Milionu chvilek. Běžně konzultuje více neziskovek naráz a je zapojen i do dalších (mezinárodních) projektů. Více info o něm najdete zde.
Martina se individuálním fundraisingem zabývá od roku 2015, kdy se stala součástí fundraisingového týmu Amnesty International ČR a podílela se tak na rozvoji interního telefundraisingu od úplného začátku v roli callerky, až po in-house tým a dlouhodobou spolupráci s externím callcentrem v roli koordinátorky péče o dárce. Nyní se věnuje několika dlouhodobým spolupracím, například s organizací Zachraň jídlo, kde od léta 2020 vede projekt na rozvoj dárcovské základny, nebo se Svobodou zvířat, kde vede telefundraisingový tým. Mimo to ochotně a ráda boří stereotypy ohledně telefundraisingu a individuálního fundraisingu i v jiných organizacích skrze konzultace. Je součástí výkonné rady koalice Za snadné dárcovství, kde se podílí na síťování fundraisingového know-how z předních českých neziskových organizací.
Martinu baví do nezisku vtahovat další schopné lidi a sledovat jejich úspěchy. Právě péče o dárce, které se věnuje, často bývá touto vstupní bránou.
Honza vede tým Světa neziskovek – do září 2023 se staral o finanční řízení a organizační rozvoj. Více jak 10 let vedl koalici Za snadné dárcovství – její priority jsou ve sdílení fundraisingových zkušeností mezi členskými organizacemi, networkingu a vedení komunikační kampaně Závěť pomáhá. V minulosti působil jako programový ředitel Nadace Via. Od roku 2006 se věnoval rozvoji individuálního fundraisingu v Hnutí DUHA - Friends of the Earth Czech Republic. Individuální fundraising je i téma, které Honza rád konzultuje a školí - obzvlášť ho baví hledat způsoby, jak utužovat vztahy s dárci.
Honza byl zapojen mezinárodně jako viceprezident boardu Evropské fundraisingové asociace nebo třeba do sítě Legavision. V Čechách působí jako člen Výboru legislativa a financování při Radě Vlády pro nestátní neziskové organizace.
Kateřina je konzultantka, lektorka a pedagožka s více než 15letou praxí v oblasti vzdělávání zaměřeného na digitální dovednosti a nové technologie. Díky svým bohatým zkušenostem a komplexnímu pohledu pomáhá organizacím efektivně využívat moderní nástroje a generativní umělou inteligenci pro efektivnější práci a inovativní přístupy ke každodenním úkolům.
Spolupracuje s univerzitami, školami, neziskovými organizacemi i komerčním sektorem. Jako mentorka a konzultantka se zaměřuje na nastavování interních procesů, strategické plánování a rozvoj týmů s využitím principů service designu a learning designu.
Aktuálně koordinuje mezifakultní předmět CORE AI revoluce na Masarykově univerzitě, vede AI akademie pro digitální ambasadory a spolupracuje s několika týmy na tvorbě vzdělávacích programů. Je aktivní členkou technologické komunity GUG.cz a je také předsedkyní správní rady Světa neziskovek, kde se podílí na rozvoji občanské společnosti.
Chcete se přihlásit? Zajímají vás další informace? Ozvěte se mi – ráda vám na dotazy odpovím!