Honza se v týmu Nadace Neziskovky.cz stará o finanční řízení a organizační rozvoj. Mimo to pracuje jako ředitel koalice Za snadné dárcovství – její priority jsou ve sdílení fundraisingových zkušeností mezi členskými organizacemi, networkingu a vedení komunikační kampaně Závěť pomáhá. V minulosti působil jako programový ředitel Nadace Via. Od roku 2006 se věnoval rozvoji individuálního fundraisingu v Hnutí DUHA - Friends of the Earth Czech Republic. Individuální fundraising je i téma, které Honza rád konzultuje - obzvlášť ho baví hledat způsoby, jak utužovat vztahy s dárci.
Navazujeme na článek z přelomu dubna a května, kde jsme přinesli zprávy o vývoji individuálního dárcovství zkraje nouzového stavu. Nouzový stav je nyní za námi. Jak to vypadá s dárcovstvím? Stále stoupá, ale opatrně.
Přinášíme aktuální zprávy o tom, jak se v současné krizi vyvíjí darování. Po zveřejnění článku 7 tipů na úspěšný fundraising v nejistých dobách jsme si chtěli ověřit, jak přesně bude vypadat zvýšení fundraisingových aktivit v řeči čísel. Díky otevřenému přístupu Darujme.cz jsme měli k dispozici detailní data o darování v březnu letošního a minulého roku. Porovnali jsme tak, jak se darovalo v loňském “standardním” roce a jak v letošním, který je poznamenám nouzovým stavem. Po uzavření dubna data rozšíříme i o tento měsíc.
Britský fundraisingový veterán Howard Lake formuloval několik tipů, jak se vypořádat se současnými výzvami. Doplnili jsme je několika kontexty z České republiky a přinášíme i vám, českým fundraiserkám a fundraiserům, tipy od srdce a z našich zkušeností. Tipy pro vás, protože vaše profese je výjimečná. Bez vás by nebylo dopadu organizace, pro kterou pracujete. Potřebujeme vás!
Blíží se Mezinárodní den závětí – tradičně stanovený na 13. září. V Česku ho pošesté připomene iniciativa Závěť pomáhá. Stojí za ní koalice Za snadné dárcovství, která se tématu závětí a darování ze závětí dlouhodobě a uceleně věnuje. Proč by tento způsob fundraisingu měl neziskové organizace zajímat? Jde totiž o trend, který je již delší dobu na vzestupu. Platí to pro zahraničí, ale i Česko. Potvrzuje to také nejčerstvější průzkum fondu UNICEF provedený ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.
Není tajemstvím, že veřejná důvěra v neziskové organizace se drží proklatě nízko. Jiná čísla ukazují, že dárcovství je naopak na vzestupu. Co to znamená? Možná je čas přestat se litovat, zvednout hlavu a jasně si říct: „Odvádíme dobrou a prospěšnou práci a jsme v tom dobří!“