Inspirujeme
ke změně

Komunikace

Načítám
Boyarski.JPG

Za žádnou cenu neopakujte negativní sdělení. Podělte se radši o svůj příběh, radí Luisa Boyarski

Karolína Kratochvílová 25. 5. 2020 8 minut

O čem mluvit, když svět je vzhůru nohama? Jak “přerámovat” negativní zprávu v médiích? Čelí útokům politiků také neziskový sektor v USA? O komunikačních výzvách dneška jsme si povídali s Luisou Boyarski z Georgetown University, která se právě připravuje na druhý online workshop (27. 5., @U.S. Embassy) pro zástupce českých neziskových organizací.

IMGP2886.JPG

Záleží mému šéfovi na mně jako na člověku? Stanislav Háša o personalistice a motivování lidí

Kateřina Čížková 10. 1. 2020 7 minut

„Zvěte lidi na výběrové rozhovory, nikoli pohovory. Zkuste svému týmu neříkat zaměstnanci, ale mluvte s nimi jako se spolupracovníky. Ovlivňujte hlavně jejich vnitřní motivaci – jejich empowerment,“ doporučil účastníkům snídaně (nejen) pro personalisty z nezisku vášnivý nadšenec personalistiky a zároveň zkušený psycholog Stanislav Háša. Tématem pátého setkání bylo motivování a zapojování lidí do chodu organizace.

pastoral.PNG

Youtubeři Pastoral Brothers promluvili: „Ježíš byl úplně jinej frajer“

Kateřina Čížková 23. 12. 2019 6 minut

Dvojice mladých evangelických farářů úspěšně otevírá téma víry v kostelích, ale také na sociálních sítích. V Česku, které patří dlouhodobě k nejvíce ateistické zemi v Evropě, poměrně unikát. „Jsme takovou věroučnou pomůckou, komunikační alternativou náboženských témat, případně bizárem k pobavení,“ říkají Jakub Malý a Karel Müller. Pomohlo by českým nevládkám komunikovat složitá témata pomocí humoru? 

indianapolis.jpg

Tim Seiler o etice ve fundraisingu: Musíme přestat slibovat, co nemůžeme splnit

Karolína Kratochvílová 18. 12. 2019 12 minut

S Timem jsme se sešli během „dárcovské sezony“ v americké Indianě. Kromě povídání o vídeňské kávové scéně, o Američanech vzdorujících ekologii a přípravách na nadcházející Den díkůvzdání, jsme zaměřili pozornost na fundraising. Jakým etickým dilematům čelí dnešní fundraiseři? A jak se s výzvami vypořádat?

polibek.jpg

Kdo má být na blacklistu „politických neziskovek“?

Tomáš Urban 4. 12. 2019 14 minut

V článku Na Babiše si nedošlápne nikdo, ale na jeho vládu každý pro Echo24.cz se Daniel Kaiser zamýšlel, kolik by vláda ušetřila na daňových úlevách pro podnikatele a na „politických neziskovkách“. Navrhuje je přímo vyjmenovat, nebo aspoň určit, co vláda považuje za nepřijatelnou politickou neziskovou činnost a doporučuje mezi ně zařadit „legrační Evropské hodnoty“ a „váženého Člověka v tísni“. Jde totiž podle něj o skupiny, které „vládě a poslancům mluví do přípravy zákonů nebo se účastní pochybného boje proti jakémusi populismu a odpovídající převýchovy obyvatelstva“. Má také za to, že by si Andrej Babiš z šetření na nich mohl „dělat naději na deset, nebo pět miliard“.

57644696_10157419215549474_2228232692476936192_o.jpg

Kdo to tu řídí? Ředitelé Cesty domů a Sue Ryder otevřeli černé skříňky

Karolína Kratochvílová 13. 11. 2019 10 minut

„Pelášil jsem s beranidlem kupředu, lidé za mnou vláli. A postupně začali odpadávat,“ vzpomíná na období v ředitelském křesle Cesty domů Marek Uhlíř. Co dělat, když vám řízení organizace začne přerůstat přes hlavu? Proč překonat stud a říct si o pomoc? Na snídani (nejen) pro personalisty z nezisku jsme kromě Marka pozvali i Matěje Lejsala ze Sue Ryder a jejich nové týmové kolegyně. 

beverages-3105631_1920.jpg

7 důvodů, proč vaše neziskovka potřebuje strategii značky

Zuzana Vyhnánková Brečanová 16. 10. 2019 6 minut

Možná jste v organizaci začínali jako skupinka nadšenců odhodlaná změnit věci k lepšímu. Pojil vás tehdy stejný zájem, a proto bylo jasné, kterým směrem se vydat. Od té doby uplynulo pár let, získali jste prostředky, rozrostli jste se a váš záběr se rozšířil. Najednou vidíte, že směr, který byl zpočátku tak přímý a srozumitelný, si teď každý z organizace vykládá po svém.

laptop-2595394_1280.jpg

Neziskovky investují stále více do technologií. Které se hodí používat a jak je získat výhodně?

Adéla Zicháčková 25. 9. 2019 5 minut

Evropské neziskové organizace investují do moderních technologií stále více peněz – podle nejnovější zprávy Global NGO Technology Report v roce 2019 navýšilo výdaje 50 procent z nich. Digitální nástroje používají k fundraisingu, komunikaci s dárci i uvnitř organizace nebo pro úpravu fotek a videí. Zároveň existují způsoby, jak tyto užitečné pomocníky získat výhodně. Jaké mají české neziskovky možnosti?

Amnesty_6.jpg

Youtuber se nesmí bát umazat o vaše téma, říká Martin Balcar z Amnesty International

Redakce Světa neziskovek 23. 2. 2019 11 minut

„Youtubering je pro mě jako z jiného světa,“ přiznává Martin Balcar, vedoucí kampaní Amnesty International Česká republika. „Mladí lidé nečtou e-maily, pokud je chcete oslovit, musíte být moderní,” dodává Žaneta Sladká, koordinátorka kampaní. S youtuberkou Bárou Votíkovou spolupracovali na kampani Osvoboď podpisem. Jak s youtubery vyjít, čím je nadchnout a na co se připravit? Čtěte jejich tipy.

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.