Inspirujeme
ke změně

Fundraising hrou! Mobilní aplikace pomáhá dětem v Sýrii

Lucie Nemešová 25. 7. 2018 Fundraising 5 minut

Kdo si hraje, nezlobí a ještě k tomu podporuje charitativní projekt. Tak zní pořekadlo inovativních fundraiserů. Čeští herní vývojáři spustili mobilní hru Husky: The Savior, která pomáhá dětem v Sýrii. Přečtete si, jak kreativně zapojit lidi k aktivnímu řešení jedné z největších problematik dnešní doby!

Kdo si hraje, nezlobí a ještě k tomu podporuje charitativní projekt. Tak zní pořekadlo inovativních fundraiserů. Čeští herní vývojáři spustili mobilní hru Husky: The Savior, která pomáhá dětem v Sýrii. Přečtete si, jak kreativně zapojit lidi k aktivnímu řešení jedné z největších problematik dnešní doby!

Jednoho dne mladé herní vývojáře napadlo, že by chtěli přispět k řešení situace v Sýrii. „Žijeme v 21. století – době sociálních médií, neuvěřitelného vědeckého pokroku, pokročilé zdravotní péče a celkovém luxusu. Všichni víme, co se děje v Sýrii, přesto nejsme schopni to zastavit,” říká mladý Game Designer Šimon Pánek k motivaci svého týmu. Oslovili několik organizací a padli si do noty s organizací ADRA Česká republika.

 

„Získat pozornost je v dnešní době čím dál tím těžší. Lidé se chtějí bavit. Chtěli jsme tomu jít naproti a nabídnout jim zábavu spojenou s něčím smysluplným,” říká Jakub Charvát, který má v ADRA ČR na starosti marketing. Tak vznikla mobilní hra Husky: The Savior. Cíl je jasný, seznámit veřejnost s problematikou takzvané ztracené generace a získat prostředky na vzdělání dětí, jejichž rodiny musely uprchnout před válečným konfliktem.

 

Jak hra Husky: The Savior funguje? Finanční prostředky pro charitu získává z dobrovolných nákupů herní měny. Vedle toho generuje zisk také prostřednictvím reklam, které má uživatel možnost dobrovolně zhlédnut přímo v aplikaci. „Naším cílem bylo najít takový způsob, kdy dáme lidem možnost přispět na něco, čemu my sami věříme, že je potřeba podpořit. Zároveň jsme ale hráče do této možnosti nechtěli nutit. Takhle je rozhodnutí podpory na nich. My jim dali jen prostředek. Navíc je hra koncipovaná jednoduše, aby mohl hrát začátečník i pokročilý,” vysvětluje Šimon Pánek.

Záběr ze hry. Zdroj: ADRA Česká republika

Hra je postavena na přenesené metafoře, ve které věrný přítel člověka - pes plemene husky – zachraňuje ztracená štěňata. Jedná se o jednu z takzvaných endless runner her, kdy je účelem získat co nejvíce bodů, uběhnout co nejdále a najít tak co nejvíce štěňat.

 

„Obsahově hra neseznamuje hráče přímo s pomocí, kterou ve světě poskytujeme. Objevují se v ní ale prvky odkazující na ADRu. Díky tomu se zase dostaneme do povědomí lidí, kteří by na naši činnost jinak třeba vůbec nenarazili,” popisuje spolupráci s vývojáři Jakub Charvát.

Pracovníci organizace ADRA Česká republika v terénu. Zdroj: ADRA Česká republika

Tento způsob marketingu přitom v Česku není ojedinělý, nedávno na trhu stejným způsobem uspěla hra upozorňující na duševní nemoci. Přesto může být vývoj hry podle slov vývojářů během na dlouhou trať. „Od nápadu uběhly přesně dva roky. Když jsme začínali s realizací, sháněli sponzory, vývojáře, právníky či mentory, nikdo nám moc nevěřil, že to dotáhneme do konce, a přesto jsme tady,“ říká další z týmu vývojářů Jakub Duchoslav s tím, že měsíc po vydání má hra v Česku už téměř dva a půl tisíce stažení.

 

Peníze na financování projektu také nebyly vydělané jednoduše. „Náklady na vývoj hry jsme převážně hradili z práce na stavbě, na kterou jsme chodili během studia. Dělali jsme tam prakticky tu „nejhorší“ práci. Bourání zdí vás docela odreaguje a měli jsme za to ještě více peněz, než kdybychom nastoupili na nějakou stáž či poloviční úvazek v rámci oboru. A ty peníze jsme potřebovali,“ vzpomíná Šimon Pánek.

 

Součástí marketingové kampaně je i hlavní spot, který ADRA Česká republika šíří přes sociální sítě. K produkci využili zkušenosti s filmovým průmyslem – sami jsme si jej napsali, zrežírovali a sestříhali. Ačkoliv se jedná prakticky jen o minutový spot, který ani není reklamou jako takovou, ale spíše upoutávkou či trailerem, pracovali na něm skoro až půl roku. Tři měsíce pilovali scénář, kterého vzniklo až deset verzí. Vánoce strávili stavěním kulis, na kterých pracovali 7 dní v kuse od rána do večera. Studovali fotografie a materiály ze Sýrie, aby dokonale zachytili místní podmínky. Snažili se podchytit každý detail.

Máte chuť vydat se na podobné dobrodružství vývoje charitativní hry? Co brát na vědomí:

  • Zaměřte se na to, jak propojit myšlenku hry s myšlenkou pomoci.
  • Zkuste ve hře co nejvíc přiblížit danou problematiku, které se věnujete.
  • Jedná se o skvělý fundraisingový nástroj, ale chce to trpělivost - vývoj hry může zabrat i 2-3 roky.

Hru si můžete stáhnout a začít odkudkoliv pomáhat. Finanční prostředky putují na posilování kapacit škol, nemocnic nebo budováním infrastruktury v sousedních zemích konfliktní zóny. I vy teď můžete vyslat svého záchranářského psa a ovlivnit tak další vývoj na Blízkém východě! Anebo se inspirovat pro svůj vlastní herní příběh.

Fotogalerie-k-PR-seminari-ze-dne-18-brezna-2014-1230-592(1).jpg

Autor článku

Lucie Nemešová

Commlab

Lucie vystudovala politologii, v současnosti pracuje jako copywriterka a konzultantka v PR. Zaměřuje se na nezisková a sociální témata, vedle toho se zajímá také o problematiku bydlení a ekonomiku.

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.