Profesionálové z reklamní branže, experti na komunikaci či data zakládají spolek Nelež. Jejich cílem je omezit šíření dezinformací. Spolek nyní spouští kampaň vyzývající firmy, aby neinzerovaly na dezinformačních webech a nelily jim tak peníze do rozpočtů. Výzvu už podpořily společnosti T-Mobile, Komerční banka, HBO nebo Česká spořitelna.

"Důmyslně a systematicky vyráběné dezinformace infikovaly českou společnost a oslabují její imunitu. Pro mnoho lidí je tak stále těžší rozlišovat mezi pravdou a lží. Snižuje se důvěra v tradiční média. Lidé neví, čemu mají věřit. A zmatení lidé jsou snadno manipulovatelní." To jsou základy, na kterých vyrostl nový spolek Nelež. Jeho zakladatelé chtějí přesunout pozornost inzerentů z dezinformačních webů směrem k médiím, která poctivě pracují s informacemi. Právě prostřednictvím omezení přílivu finačních prostředků se má podařit dostat pochybné weby na "blacklist".

Spolek Nelež upozorňuje, že až 61 % lidí (dle výzkumu Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky) netuší, zda čerpá informace z dezinformačních webů. Dezinformační weby přitom navštěvuje 12 % populace. "Každý má právo na svůj názor, ale nikdo nemá právo vydávat své názory za fakta," nechali se slyšet zakladatelé spolku. I proto nyní vyřejně vyzývají ke spolupráci a čestnému přístupu reklamní inzerenty a odpovědné firmy. Zájemcům, kteří se chtějí na mediálním trhu chovat zodpovědně a nepoškozovat svou dobrou pověst, nabízí spolek Nelež pomocnou ruku.


Za redakci Světa neziskovek připravila: Karolína Kratochvílová
Zdroj: MediaGuru, Spolek Nelež

Autor článku

Redakce Světa neziskovek

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.