První věc, se kterou se musí potenciální dárce ztotožnit, je poslání vaší organizace. Aby se tak mohlo stát, musí tuto vizi najít a co nejjednodušeji pochopit. Vysvětlete mu ji na webu srozumitelně a nezapomeňte uvést konkrétní kroky, které vedou k jejímu naplnění. Nabídněte čtenáři dostatek informací o problematice, na kterou se vaše organizace zaměřuje. Stránky by měly nenásilně zodpovědět všechny dotazy dříve, než si je návštěvník stihne položit.
Kontrolní otázky:
- Je na první pohled jasné, jaká je naše vize a proč to celé děláme?
- Dozví se návštěvník, jakým způsobem vizi naplňujeme?
- Odpovídá web na všechny hlavní otázky, týkající se našeho poslání?
- Odpovídá web na všechny důležité otázky, které mohou dárce napadnout?
Svoje peníze byste nesvěřili někomu, komu nevěříte. Ujistěte i potenciální donátory, že s jejich darem bude naloženo správně. „Pochlubte se dosavadními výsledky své práce a uskutečněnými projekty. Dárce také jistě ocení konkrétní příběhy, fotky nebo videa. Zveřejňujte na webu výroční zprávy organizace, případně i transparentní účet. Dobře poslouží přehledné grafy příjmů a výdajů,” radí Ondřej Uhlíř ze společnosti Webnode, na jejíž platformě běží weby tísicovek českých neziskových organizací.
Vaše neziskovka dostane lidskou tvář díky adrese a seznamu členů týmu, které je možno v případě dotazů kontaktovat. Skrze konkrétní osoby si snáze zajistíte důvěryhodnost. Pokud máte reference nebo kladné ohlasy médií, zveřejněte na webu i ty.
V komunikaci nezapomínejte ani na sociální sítě, jako Facebook, Twitter nebo Instagram. Na nich můžete průběžně uveřejňovat zajímavé příběhy, aktuality a fotky, díky kterým se o vás dozví více lidí nebo které posílí důvěru ve vaši činnost.
Kontrolní otázky:
- Máme na webu dostatek konkrétních ukázek naší činnosti?
- Dozví se návštěvník o tom, jak hospodaříme?
- Najde čtenář konkrétní jména a tváře z naší neziskovky včetně kontaktů?
- Pokud se o nás píše v médiích, chlubíme se tím na webu?
- Používáme sociální sítě tak, aby to mělo pozitivní efekt na naši činnost?
Ve chvíli, kdy se vám podařilo přesvědčit návštěvníka webu o smyslu vaší práce, nabídněte mu co nejjednodušší cestu k akci. „Zbytečné komplikace, někdy i jen pár kliknutí navíc, dokáží potenciálního dárce odradit. Formulář k registraci, číslo účtu nebo jiné tlačítko ke spuštění akce mu proto naservírujte na dobře viditelném místě, ideálně na homepage nebo v záhlaví. Na to z naší zkušenosti neziskovky často zapomínají,“ uzavírá Ondřej Uhlíř z Webnode.
Kontrolní otázky:
- Dozví se potenciální dárce snadno a rychle, jak vám může pomoci?
- Nejsou cesty k pomoci příliš komplikované?
Zdroj: Webnode AG