Inspirujeme
ke změně
Načítám
painting-911804_1920rtxt16356.jpg

Alchymie jménem PR

Karolína Kratochvílová 9. 9. 2016 15 minut

Public Relations neboli PR. Zdálo by se, že tohle slovní spojení už běžně patří do slovníku moderního člověka, tak proč se u něj zastavovat? Víme, že běžní smrtelníci se v tom občas mohou trochu koupat, přece jen hranice mezi PR, marketingem i jejich jednotlivými nástroji může být neostrá. Což nám doba „onlajnu, digitálu a soušl“, všech těch Facebooků, Instagramů, Twitterů, bloggerů a youtuberů příliš neusnadňuje. Vše se propojuje, míchá, hranice se stírají, všechno souvisí se vším. Kdo se v tom má vyznat? Pojďte si o PR přečíst to podstatné – je tu pro vás a stokrát se vám vyplatí.

mindless-2rtxt16346.jpg

Hledá se marketing. Zn.: Prakticky a efektivně

Karolína Kratochvílová 8. 9. 2016 9 minut

Marketingová energie do žil českého nezisku. Tak lákají na novou konferenci NGO Positive její organizátoři, ostřílený markeťák Karel Novotný alias Mindless a Barbora Vágnerová z BPLANS be organized. Konference slibuje 21. října prakticky naservírovat pořádnou porci marketingu neziskovkám. Troškařit se nebude, s novou inspirací jich po nabitém dni odejde celá stovka. Jak se šil program na míru neziskovým potřebám a proč s tím marketingem pořád bojujeme, čtěte v – rovnou dvojitém – rozhovoru.

Anotace_V%C4%9Brap%C5%99irovn%C3%A1v%C3%A1PRksousedsk%C3%BDmvztah%C5%AFmrtxt16317.Ovlivn%C4%9Bte%2Cjaknasebebudetep%C5%99esplotkoukat%21Foto_PixaBayrtxt16317.jpg

Systematičnost a vytrvalost, to je oč v PR běží

Karolína Kratochvílová 7. 9. 2016 10 minut

Věra Ondřichová pracovala pro Městskou knihovnu, dělá PR neziskovkám a učí je získat sebevědomí a nebát se o sobě mluvit. V rozhovoru se rozpovídala o tom, jak to zapeklité „píár“ dělat, co už dávno nefunguje, proč OPRAVDU potřebujete strategii a že se OPRAVDU vyplatí začít hned. Stejně jako Hrdý Budžes byl hrdý, že vytrval, i vám trpělivost přinese ovoce!

Anotace_Naz%C5%99%C3%ADcenin%C4%9BhraduCimburkprobudiliiB%C3%ADloupan%C3%AD%E2%80%A6Foto_SpolekCimburkrtxt16070.JPG

Když památky ožijí

Karolína Kratochvílová 3. 8. 2016 19 minut

Je léto… Ano, už je zase v plném proudu čas dobrodružných výprav do přírody, výšlapů do překvapivě vysokých kopců k hradním branám, procházek po vycházkových trasách se znamenitými výhledy a naslouchání tajuplným historkám u táborového ohně. Ať už máte ve zvyku trávit letní čas jakkoliv, vsadím svoje turistické boty na to, že aspoň jednu památku v létě potkáte. Že památky tak nějak přirozeně ožívají se stoupajícími teplotami na teploměru? V tomhle článku se dočtete o těch, kterým vdechly život neziskovky.

Anotace_NaturnajivH%C5%99ebenechfandiliabasador%C5%AFmost%C5%99%C3%ADlen%C3%ADm%C3%ADstn%C3%ADfanou%C5%A1cirtxt15861.Foto_Fotbalprorozvojrtxt15861.jpg

Gól! 1:0 pro lepší svět

Karolína Kratochvílová 30. 7. 2016 6 minut

Organizací, které úspěšně využívají sportu k řešení různých sociálních problémů, je po světě celá řada. V České republice před 12 lety ale taková chyběla. A tak vznikl projekt Fotbal pro rozvoj, zastřešený organizací INEX – Sdružení dobrovolných aktivit. V rozhovoru povídá PR & media koordinátorka Katka Mlynářová o tom, jak se dá z fotbalových utkání vykřesat respekt, spolupráce a tolerance. A jde to i bez rozhodčích a psaných pravidel!

Prague_%285236915419%29rtxt15767.jpg

Úklidová četa pro statistiku neziskového sektoru

Karolína Kratochvílová 6. 6. 2016 5 minut

Pokud se chcete ohánět silnými argumenty podloženými konkrétními čísly a informacemi, nevyhnete se statistice. Ta je pro neziskový sektor v ČR ovšem značně roztříštěná, zdrojů a databází existuje hned několik. Pořádek by mohla zavést nová pracovní skupina „pro velká data“, jejíž založení bylo jedním z úkolů vyplývajících ze Státní politiky vůči NNO na léta 2015 – 2020, schválené v červenci loňského roku. V čem „velký úklid“ spočívá, prozradila Hana Frištenská, tajemnice Rady vlády pro nestátní neziskové organizace.

Anotace_Mal%C3%BDbh%C3%BAt%C3%A1nsk%C3%BDmnichDorjid%C3%ADkycrowdfundingov%C3%A9kampaniz%C3%ADsk%C3%A1l%C3%A9ka%C5%99skoup%C3%A9%C4%8Dirtxt15730.Foto_%C4%8Cesk%C3%BDv%C3%BDborproUNICEFrtxt15730.jpg

První český crowdfundingový portál pro neziskovky: Jak se mu daří?

Karolína Kratochvílová 6. 6. 2016 5 minut

Fórum dárců koncem března spustilo první český crowdfundingový charitativní portál Darujsprávně.cz (#darujspravne). Fanoušci ekologických, sociálních, zdravotních, humanitárních i kulturních neziskových projektů se tak poprvé mohou zapojit do on-line podpory neziskového sektoru a malými i většími částkami přispět k tomu, aby zajímavé charitativní a veřejně prospěšné projekty skutečně vznikly a nezůstaly jen na papíře.

Anotace_%C4%8Ct%C4%9Bte%2Ccom%C3%A1DRU%C5%BDINAnav%C3%ADcoprotiklasick%C3%BDmagentur%C3%A1mrtxt15376.Foto_Dru%C5%BEinartxt15376.jpeg

DRUŽINA: Dobrý obsah kampaně je polovinou úspěchu

Karolína Kratochvílová 27. 4. 2016 3 minuty

Propagují jen to, čemu sami věří. Stojí za kampaněmi pro Člověka v tísni, Hate Free Culture, OSF, Stranu zelených, Junáka, a již druhým rokem i za vizuální stránkou NGO Marketu. Jejich poslední video s Aničkou Polívkovou viděly miliony lidí po celém světě. Na to, jak moc je reklama v nezisku potřeba, jsme se ptali jednoho ze členů agentury DRUŽINA, Jana Látala.

Anotace_ProjektOst%C5%99esledovan%C3%A1prsaAliance%C5%BEensrakovinouprsuna50rtxt15367.MFFKarlovyVary_Foto_Franti%C5%A1ekHulecrtxt15367.jpg

Neziskovky nepotřebují pomoc, ale partnera

Karolína Kratochvílová 27. 4. 2016 5 minut

Pryč jsou doby, kdy jsme striktně rozlišovali mezi pojmy PR, marketing a fundraising. Posilující neziskový sektor získává na sebevědomí a společně s rapidně se měnícím světem médií staví tyto disciplíny do nového světla. Agentury a další, kteří se na PR specializují, tak stojí před novým úkolem – umět na nové otázky poskytovat odpovědi. Spolumajitel PR agentury Czech P. R. Vít Kurfűrst nám vysvětlil, jak co nejefektivněji komunikovat s veřejností, a představil projekt SMART P.R. pro neziskové organizace.

Anotace_DOBROrtxt15277.dru%C5%BEkap%C5%99edstavujedobr%C3%A1tri%C4%8Dkaproneziskovkyrtxt15277.Foto_L%27ubicaMartincov%C3%A1rtxt15277.jpg

Dělat DOBRO. je radost

Karolína Kratochvílová 27. 4. 2016 5 minut

Uvažujete o tom, že si necháte vyrobit trička pro příznivce své neziskovky? A co kdyby tyhle nudné kusy látky s potiskem měly ambici stát se plnohodnotnou součástí šatníku? Čtěte rozhovor s Marií Janeckou - vrchní DOBRO.družkou v revolučním on-offline obchodě s módou ZOOT. Mimo jiné o tom, jak se dělá DOBRO., proč má cenu kupovat biotrička a její lásce k čistým tvarům s příběhem.

Anotace_Vs%C3%ADtineziskovek%2Cjakoujenap%C5%99%C3%ADkladKONEP%2Cv%C5%A1ichnit%C3%A1hnouzajedenprovazrtxt15166.Vyplat%C3%ADseto%21Foto_PixaBayrtxt15166.comrtxt15166.jpg

Být součástí „něčeho většího“ se vyplatí

Karolína Kratochvílová 28. 3. 2016 6 minut

Znáte KONEP? Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) začala působit jako neformální sdružení už v roce 1998. Dnes spolek spojuje 24 nestátních neziskových organizací a je jediným všeoborovým uskupením neziskovek v Pardubickém kraji. Jak taková koalice vlastně funguje a jaké výhody může členství v podobné organizaci přinést právě Vám? Otázky zodpověděl PR pracovník a fundraiser Koalice, Michal Chlumský.

Anotace_NGOMarketbudeiletosh%C3%BD%C5%99itv%C5%A1emibarvami%21Foto_NadaceForum2000rtxt14908.JPG

Největší svátek občanské společnosti: Letos o tom, jak se správně spravovat

Karolína Kratochvílová 27. 2. 2016 4 minuty

Je to tady, rok se s rokem pomalu schází, a blíží se tak další ročník tradičního jarního veletrhu neziskových organizací NGO Market. Ve středu 27. dubna 2016 již posedmnácté otevře své brány tato živá přehlídka, vzdělávací a networkingová akce. Ve Foru Karlín se opět budete moci setkat se zástupci neziskových organizací, státní sféry i byznysu a profesionály z oblasti managementu NNO. K registraci Vás v následujícím rozhovoru naláká koordinátor NGO Marketu, Robin Hendrych.

Anotace_D%C4%9Btizp%C4%9Bstounsk%C3%BDchrodinbylypozv%C3%A1nydo%C4%8Cesk%C3%A9horozhlasu%2Ckdesimohlyvyzkou%C5%A1etvys%C3%ADl%C3%A1n%C3%ADvr%C3%A1diuJuniorrtxt14638.Foto_Nada%C4%8Dn%C3%ADfondJaTrtxt14638.jpg

S rodinou od počátku až do konce

Karolína Kratochvílová 30. 1. 2016 7 minut

Víte, jak a proč se vlastně hledají náhradní rodiče? Jaké možnosti má rodina, jež se ocitne v nouzi? Jaké zátěži čelí nemocní lidé na sklonku života a jejich blízcí? Nejen finanční podpoře, ale i šíření osvěty týkající se těchto otázek se dlouhodobě věnuje Nadační fond J&T. Jakým způsobem podporuje své priority a s čím může jednotlivcům a organizacím pomoci, blíže představila ředitelka Nadačního fondu J&T, paní Marie Oktábcová.

notes-933183_960_720rtxt14574.jpg

Vysvědčení pro Svět neziskovek: Jak jsme u vás obstáli?

Karolína Kratochvílová 29. 1. 2016 6 minut

Ještě si vzpomínáte na dotazník, který jsme mezi Vás v září rozeslali? Máme tu nový rok, tedy skvělou příležitost ke zhodnocení toho, s čím jste se nám svěřili. Ptali jsme se Vás, jak jste s novým Světem neziskovek za první půlrok spokojeni, která témata máte rádi a co Vám naopak v obsahu chybí a co byste tedy uvítali v dalších číslech. Za vaše názory Vám děkujeme a vězte, že nepřišly vniveč - pečlivě se jimi v redakci zabýváme. Tak tedy: co jsme se od Vás dozvěděli a jak jsme s tím naložili?

ruceOrtxt14401.jpg

Bez peněz za neziskovkou nelez?

Karolína Kratochvílová 18. 12. 2015 20 minut

Co vás napadne, když „neziskovka shání podporu“? Odpověď je asi jasná, obzvlášť teď v předvánočním čase, kdy má většina z nás práh odolnosti trochu snížený a tlak žádajících o vše možné se naopak zvyšuje. Ano, bez peněz to nejde, na druhou stranu peníze nejsou všechno. Ve skutečnosti existuje i spousta nefinančních možností, jaké mohou neziskovky využít pro zefektivnění své činnosti a navázání spolupráce se svými podporovateli. Stačí se porozhlédnout očima zeširoka otevřenýma a chtít hledat příležitosti i v jiné než finanční podobě. Vždyť to znáte – kdo chce, hledá způsoby…

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.