Inspirujeme
ke změně

Komunikace

Načítám
Anotace_D%C3%ADkySlirtxt17278.dou%C5%BEsidotaznikdonenech%C3%A1prosebe%21Foto_PixaBayrtxt17278.jpg

Organizujte akce pro veřejnost jako profík pomocí Sli.do

Kateřina Švidrnochová 2. 5. 2017 4 minuty

Je po konferenci a přichází čas na dotazy z publika. Hostesky běhají s mikrofonem, předávání zabírá čas a narušuje plynulost diskuze. Dotazy ani odpovědi nejsou nikde zaznamenány. V horším případě se o mikrofon nikdo nepřihlásí. Někdo má strach ptát se nahlas, někteří svou otázku neudrželi v hlavě až do konce. Povědomé? Už nikdy víc - Sli.do elegantně řeší vše.

T%C4%9Bmhlepichlavc%C5%AFmu%C5%BEskoroodzvonilo%2Cnebojteseprozkoumat%2Cconab%C3%ADz%C3%ADonlinen%C3%A1st%C4%9Bnkyrtxt17124.Foto_PixaBayrtxt17124.jpg

Usnadněte si práci online aplikacemi: Padlet

Kateřina Švidrnochová 21. 12. 2016 3 minuty

Jednoduchá, ještě neokoukaná aplikace, přesto naprosto úžasná a nápomocná. Padlet je virtuální nástěnka, na kterou můžete připnout v jakkoliv velké skupině lidí cokoliv – vzkaz, odkaz na web, obrázek, dokument. Je ideální pro plánování, domlouvání, třídění myšlenek i brainstorming s vašimi kolegy. Ať už jste všichni v jedné místnosti nebo rozlítaní po celém světě.

Anotace_Zamysletesenadfungov%C3%A1n%C3%ADmva%C5%A1ehot%C3%BDmu-v%C3%A1%C5%BEn%C4%9Bnem%C3%A1tecozlep%C5%A1it_otazn%C3%ADk_Foto_PixaBayrtxt16807.comrtxt16807.jpg

Komunikujte – týmu se uleví!

Kateřina Švidrnochová 9. 11. 2016 9 minut

Neziskový sektor má stále častěji na talíři tlak na profesionalizaci. Kolikrát jste slyšeli, že je potřeba dokázat žít i bez velkých grantů? Dbát na udržitelnost svých projektů? To se týká i schopnosti zvládat komunikaci s veřejností, mít skvělé PR, umět zpracovat a realizovat marketingové strategie. Zkrátka umět “se světu prodat”. Pracují ale neziskovky také na svém interním PR? Nevázne vám komunikace uvnitř?

Anotace_JakjsounatomneziskovkyvUSAslobbingem_otaznik_Foto_PixBayrtxt16568.jpg

Lobbing za neziskovky v USA – výzvy a východiska

Tomáš Knaibl 11. 10. 2016 3 minuty

Alan Abramson, profesor managementu v nevládním sektoru z Univerzity George Masona ve Virginii, publikoval v jednom z letošních čísel Chronicle of Philanthropy svůj názor na prosazování zájmů neziskového sektoru v USA - jako celku a na federální úrovni. Tvrdí, že tři hlavní střešní organizace, které ve Státech zájmy neziskovek hájí - Council on Foundations, National Council of Nonprofits a Independent Sector, toho za poslední léta mnoho neprosadily – myslí tím zejména více financí na práci neziskovek z federálního rozpočtu. Abramson se snaží vysvětlit proč.

Anotace_Chcete-lin%C4%9Bcozm%C4%9Bnit%2Cnen%C3%ADnicjednodu%C5%A1%C5%A1%C3%ADho%2Cne%C5%BEvystoupitzdavuaozvatsertxt16465.Foto_PixaBayrtxt16465.jpg

Lobbing je nebezpečný! Pokud je ho málo…

Aleš Mrázek 11. 10. 2016 13 minut

Lobbing si většinou spojujeme s něčím nekalým, nezákonným, silovým a zákulisním. Lobbista je pak člověk bez zábran, kterým takovým jednáním zbohatl a snad dokonce skrytě ovlivňuje naše životy. Takové hodnocení je samozřejmě především emotivní, kvůli jednoduchosti s ním však pracuje i většina médií. Když se pak do lobbování pouští neziskové organizace, mají co dělat, aby se nálepce lobbistů vyhnuly a uchránily tak svoji pověst. Tak vznikají různé opisy jako advokační činnosti nebo zastupování zájmů. Pojďme teď pro jednou emotivní předsudky odhodit a podívat se na to, co to ten lobbing vlastně je a k čemu všemu je dobrý.

painting-911804_1920rtxt16356.jpg

Alchymie jménem PR

Karolína Kratochvílová 9. 9. 2016 15 minut

Public Relations neboli PR. Zdálo by se, že tohle slovní spojení už běžně patří do slovníku moderního člověka, tak proč se u něj zastavovat? Víme, že běžní smrtelníci se v tom občas mohou trochu koupat, přece jen hranice mezi PR, marketingem i jejich jednotlivými nástroji může být neostrá. Což nám doba „onlajnu, digitálu a soušl“, všech těch Facebooků, Instagramů, Twitterů, bloggerů a youtuberů příliš neusnadňuje. Vše se propojuje, míchá, hranice se stírají, všechno souvisí se vším. Kdo se v tom má vyznat? Pojďte si o PR přečíst to podstatné – je tu pro vás a stokrát se vám vyplatí.

mindless-2rtxt16346.jpg

Hledá se marketing. Zn.: Prakticky a efektivně

Karolína Kratochvílová 8. 9. 2016 9 minut

Marketingová energie do žil českého nezisku. Tak lákají na novou konferenci NGO Positive její organizátoři, ostřílený markeťák Karel Novotný alias Mindless a Barbora Vágnerová z BPLANS be organized. Konference slibuje 21. října prakticky naservírovat pořádnou porci marketingu neziskovkám. Troškařit se nebude, s novou inspirací jich po nabitém dni odejde celá stovka. Jak se šil program na míru neziskovým potřebám a proč s tím marketingem pořád bojujeme, čtěte v – rovnou dvojitém – rozhovoru.

Anotace_V%C4%9Brap%C5%99irovn%C3%A1v%C3%A1PRksousedsk%C3%BDmvztah%C5%AFmrtxt16317.Ovlivn%C4%9Bte%2Cjaknasebebudetep%C5%99esplotkoukat%21Foto_PixaBayrtxt16317.jpg

Systematičnost a vytrvalost, to je oč v PR běží

Karolína Kratochvílová 7. 9. 2016 10 minut

Věra Ondřichová pracovala pro Městskou knihovnu, dělá PR neziskovkám a učí je získat sebevědomí a nebát se o sobě mluvit. V rozhovoru se rozpovídala o tom, jak to zapeklité „píár“ dělat, co už dávno nefunguje, proč OPRAVDU potřebujete strategii a že se OPRAVDU vyplatí začít hned. Stejně jako Hrdý Budžes byl hrdý, že vytrval, i vám trpělivost přinese ovoce!

Anotace_Umn%C4%9Bkohodal%C5%A1%C3%ADhom%C5%AF%C5%BEetevyu%C5%BE%C3%ADtiproPRsv%C3%A9neziskovkyrtxt16270.Za%C4%8Dn%C4%9Bteovliv%C5%88ovatto%2Cjakseov%C3%A1smluv%C3%AD%21Zdroj_PixaBayrtxt16270.jpg

Dobrovolníci nabízí své odborné služby, využijte je třeba v PR

Adéla Jansová 7. 9. 2016 5 minut

Napsat tiskovou zprávu, založit profil na sociálních sítích, zkonzultovat obsah komunikační strategie či pomoci s novou textací webu. To je jen krátký výčet možností, které neziskové organizace využívají k podpoře jejich propagace skrze portál Um sem um tam, věnující se profesnímu dobrovolnictví. O tom, že Češi chtějí svými dovednostmi být také ku prospěchu, mluví počet registrovaných dobrovolníků, kteří čekají na vhodnou příležitost. K dnešnímu dni jich je kolem sedmnácti set.

Anotace_Pracujtenatom%2Cjakv%C3%A1svid%C3%ADostatn%C3%AD%21KlucizBARDPRv%C4%8Dl%C3%A1nkupov%C3%AD%2CjakjsmenatomvneziskusPRrtxt16258.Foto_PixaBayrtxt16258.jpg

Jak na PR v neziskovce? Investujte do strategie a vzdělávání

Petr Freimann 7. 9. 2016 8 minut

V dubnu 2015 v tichosti prolétl médii průzkum CVVM, který zkoumal důvěru lidí v organizace a instituce činné ve veřejném prostoru. A výsledky ukázaly jednu pozoruhodnou věc. Neziskovkám důvěřuje pouze 44 % populace. Organizace, jejichž posláním je péče o veřejné blaho a šíření sociálních inovací, získaly v průzkumu nižší procento důvěry, než policie zmítaná korupčními kauzami nebo až příliš často a očividně selhávající média. Jak je to možné? Jednoduše. Český nezisk má naprosto tristní PR.

Anotace_%C4%8Ct%C4%9Bte%2Ccom%C3%A1DRU%C5%BDINAnav%C3%ADcoprotiklasick%C3%BDmagentur%C3%A1mrtxt15376.Foto_Dru%C5%BEinartxt15376.jpeg

DRUŽINA: Dobrý obsah kampaně je polovinou úspěchu

Karolína Kratochvílová 27. 4. 2016 3 minuty

Propagují jen to, čemu sami věří. Stojí za kampaněmi pro Člověka v tísni, Hate Free Culture, OSF, Stranu zelených, Junáka, a již druhým rokem i za vizuální stránkou NGO Marketu. Jejich poslední video s Aničkou Polívkovou viděly miliony lidí po celém světě. Na to, jak moc je reklama v nezisku potřeba, jsme se ptali jednoho ze členů agentury DRUŽINA, Jana Látala.

Anotace_ProjektOst%C5%99esledovan%C3%A1prsaAliance%C5%BEensrakovinouprsuna50rtxt15367.MFFKarlovyVary_Foto_Franti%C5%A1ekHulecrtxt15367.jpg

Neziskovky nepotřebují pomoc, ale partnera

Karolína Kratochvílová 27. 4. 2016 5 minut

Pryč jsou doby, kdy jsme striktně rozlišovali mezi pojmy PR, marketing a fundraising. Posilující neziskový sektor získává na sebevědomí a společně s rapidně se měnícím světem médií staví tyto disciplíny do nového světla. Agentury a další, kteří se na PR specializují, tak stojí před novým úkolem – umět na nové otázky poskytovat odpovědi. Spolumajitel PR agentury Czech P. R. Vít Kurfűrst nám vysvětlil, jak co nejefektivněji komunikovat s veřejností, a představil projekt SMART P.R. pro neziskové organizace.

Anotace_Vs%C3%ADtineziskovek%2Cjakoujenap%C5%99%C3%ADkladKONEP%2Cv%C5%A1ichnit%C3%A1hnouzajedenprovazrtxt15166.Vyplat%C3%ADseto%21Foto_PixaBayrtxt15166.comrtxt15166.jpg

Být součástí „něčeho většího“ se vyplatí

Karolína Kratochvílová 28. 3. 2016 6 minut

Znáte KONEP? Koalice nevládek Pardubicka (KONEP) začala působit jako neformální sdružení už v roce 1998. Dnes spolek spojuje 24 nestátních neziskových organizací a je jediným všeoborovým uskupením neziskovek v Pardubickém kraji. Jak taková koalice vlastně funguje a jaké výhody může členství v podobné organizaci přinést právě Vám? Otázky zodpověděl PR pracovník a fundraiser Koalice, Michal Chlumský.

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.