Kampaň bude cílena na dvě společenské třídy: zajištěnou střední třídu (22 %) a strádající třídu (18 %), a to podle klasifikace výzkumu “Rozděleni svobodou,” který před rokem publikoval Český rozhlas a na kterém se podílela agentura Behavio. Efekt kampaně bude měřen ve spolupráci s Behavio.
„Vzhledem ke specifickému výběru skupin chceme komunikovat zejména osobní příběhy pracujících v neziskovém sektoru, příběhy jejich organizací a klientů, a to vše v intencích “něžného nepolarizujícího humoru,” uvádějí organizátoři kampaně.
Stále ještě je otevřen také dotazník, jehož vyplněním můžete přispět k efektivnějšímu průběhu kampaně. Vašimi odpověďmi se inspirují organizátoři při vytváření kreativního konceptu a komunikačního plánu kampaně.
Do roku 2021 má kampaň společně s vámi pomoci:
- zvýšit důvěru v neziskové organizace o 12 % (aktuálně podle průzkumu CVVM důvěřuje neziskovým organizacím pouze 33 % veřejnosti)
- zlepšit komunikaci neziskového sektoru směrem k cílovým skupinám (40 % veřejnosti)
- podpořit diskuzi o legislativní změně umožňující lepší financování neziskového sektoru
Kdo za kampaní #zisknezisku stojí?
Kampaň vzniká z iniciativy organizátorů Festivalu svobody, který v roce 2016 založily tyto subjekty: Nerudný fest.cz – Koncert pro budoucnost, Post Bellum – Ceny Paměti národa, Díky, že můžem – Korzo Národní, Centrum spolků, studentů a absolventů UK – Uctění 17. listopadu na Albertově, FÓR_UM – Sametové posvícení, Proti projevům nenávisti – tématický průvod.
Organizátoři se kampaní vydávají na tenký led stereotypů a mýtů, kterými je neziskový sektor v očích veřejnosti často zahalen. Ve Světě neziskovek kampani fandíme, ztotožňujete-li se s cíli kampaně i vy, neváhejte vyjádřit svou podporu organizátorům.
Za redakci Světa neziskovek: Karolína Kratochvílová
Zdroj: Zisk Nezisku & Festival svobody