Individuální dárcovství je účinnou cestou k dlouhodobě udržitelné organizaci. I k tomu, aby organizace mohla soustavně pracovat na svém poslání a zároveň nabídnout stabilitu svým zaměstnancům. To už možná tušíte. Ale víte také, že jedním z nejsilnějších a nejefektivnějších způsobů, jak získávat individuální dárce, je telefundraising?
Pandemický čas jen podtrhl, že neziskové organizace musí o dárce bojovat i v online prostoru. Jenže zrovna online fundraising funguje jen částečně, pokud se netelefonuje. Může s voláním začít každý? Je telefundraising i pro malé organizace? Máte se bát velké investice do začátku? A jak se s tím vším poprat, aby to fungovalo? Na tyhle i další záludné otázky odpoví fundraiserka Martina Neradová z Amnesty International.
Martina se individuálním fundraisingem zabývá od roku 2015, kdy se stala součástí fundraisingového týmu Amnesty International ČR a podílela se tak na rozvoji interního telefundraisingu od úplného začátku v roli callerky, až po in-house tým a dlouhodobou spolupráci s externím callcentrem v roli koordinátorky péče o dárce. Nyní se věnuje několika dlouhodobým spolupracím, například s organizací Zachraň jídlo, kde od léta 2020 vede projekt na rozvoj dárcovské základny, nebo se Svobodou zvířat, kde vede telefundraisingový tým. Mimo to ochotně a ráda boří stereotypy ohledně telefundraisingu a individuálního fundraisingu i v jiných organizacích skrze konzultace. Je součástí výkonné rady koalice Za snadné dárcovství, kde se podílí na síťování fundraisingového know-how z předních českých neziskových organizací.
Martinu baví do nezisku vtahovat další schopné lidi a sledovat jejich úspěchy. Právě péče o dárce, které se věnuje, často bývá touto vstupní bránou.
Zajímá vás ke kurzu něco dalšího? Nenacházíte odpověď na své dotazy? Neváhejte se nám ozvat.