Inspirujeme
ke změně

Důvěra v neziskový sektor v USA

Tomáš Knaibl 6. 11. 2015 Komunikace 3 minut

Americký časopis Chronicle of Philantropy zadal po sedmi letech průzkum veřejného mínění, který popisuje důvěru Američanů v neziskový sektor. Průzkum uskutečnila organizace Princeton Survey Research Associates International na vzorku jednoho tisíce lidí v červnu 2015. Jak si aktuálně neziskový sektor v jejich očích stojí?

Americký časopis Chronicle of Philantropy zadal po sedmi letech průzkum veřejného mínění, který popisuje důvěru Američanů v neziskový sektor. Průzkum uskutečnila organizace Princeton Survey Research Associates International na vzorku jednoho tisíce lidí v červnu 2015. Jak si aktuálně neziskový sektor v jejich očích stojí?

Co do důvěry americké neziskovky u veřejnosti obstály na 63 %. Foto: Wikimedia Commons

  • 80 % respondentů má za to, že neziskovky vykonávají velmi dobrou či docela dobrou práci při pomoci druhým
  • Třetina respondentů byla toho názoru, že neziskovky nehospodaří dobře se svěřenými financemi, což se týká (podle respondentů) zejména nákladů na provoz, 41% lidí se domnívá, že lídři neziskovek pobírají příliš velké platy
  • Polovina respondentů odpověděla, že při rozhodování o daru je pro ně velmi důležité, aby neziskovky měly malé náklady na mzdy, provoz a fundraising
  • 68% respondentů se při rozhodování o daru neziskovce řídí tím, jestli jsou její projekty efektivní
  • Největší důvěru v neziskovky mají mladí lidé mezi 18 a 29 lety (65 %) a lidé nad 65 let (54 %), ženy (66 % vs. muži 57 %) a vysokoškolsky vzdělaní lidé (73 %).

Důvěra v neziskovky se od roku 2008 v USA v podstatě neměnila (65 % respondentů v roce 2008 vs. 63 % v roce 2015 má v neziskový sektor ‘velkou‘ nebo ‘přiměřenou‘ důvěru), zároveň se autorka článku, která výsledky průzkumu popisuje v říjnovém čísle Chroniclu, domnívá, že v souvislosti s pádem důvěry v jiné sektory je to pro USA dobrý výsledek – například jen 9 % Američanů (podle výzkumu Gallupova ústavu z června tohoto roku) má důvěru ve velké korporace.

Říjnový Chronicle nabídl také rady několika expertů jak je možné důvěru v neziskový sektor zvyšovat:

  • Nicholas Ludlum z Ogilvy Public Relations Worldwide radí, aby za neziskovky mluvili – do médií či na sociálních sítích - důvěryhodné osobnosti a samotní dárci
  • Beth Gazley, profesorka na Indiana University School of Public and Environmental Affairs navrhuje být co nejkonkrétnější při popisování toho, co všechno neziskový sektor dokázal (třeba na příkladu ulice ve městě – co vše je dílem snažení neziskových a komunitních organizací)
  • Susan McPherson, CSR konzultantka, navrhuje, aby neziskovky vydávaly měsíční zprávy o své činnosti a aby společnosti, které se věnují ratingu neziskovek, každý rok zpracovaly společnou celkovou zprávu o stavu neziskového sektoru v zemi
  • Tony Foleno z Advertising Council zase pobízí neziskovky k intenzivní a otevřené komunikaci se všemi aktuálními a potenciálními dárci – o jejich očekáváních a představách a tom, co z toho může organizace splnit – s cílem vytváření co největší důvěry mezi dárcem a obdarovanou organizací.

Zdroj: Chronicle of Philanthropy, ročník 27, číslo 14, říjen 2015

Autor článku

Tomáš Knaibl

Americké centrum

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.