Inspirujeme
ke změně

Příběhy z online světa: jak udržet pointu?

Pavel Fuchs 28. 4. 2018 Inovace 3 minut

Tvořit web není legrace. Vývojáři na vás mluví nesrozumitelnou řečí, grafici se přou o zaoblených rozích a stínech tlačítek, projekťáci to chtějí mít rychle za sebou a ještě k tomu to stojí hromadu peněz. Navíc z toho všeho máte čím dál horší pocit, plavete v tom a cítíte, že se vytrácí pointa?

Tvořit web není legrace. Vývojáři na vás mluví nesrozumitelnou řečí, grafici se přou o zaoblených rozích a stínech tlačítek, projekťáci to chtějí mít rychle za sebou a ještě k tomu to stojí hromadu peněz. Navíc z toho všeho máte čím dál horší pocit, plavete v tom a cítíte, že se vytrácí pointa?

 

Nadechněte se a ujasněte si následujících 5 bodů. Úspěch příběhu totiž silně závisí na vypravěči – aby váš web dostal někoho do kolen, musí vyprávět skvěle.

  1. Promyslete si, proč a pro koho web děláte. Seřaďte si vedle sebe pár zásadních charakteristik, které vám budoucí web definují. Od těch nejdůležitějších. Třeba: vydělávám, ukazuji odbornost, informuji donátory, šokuji, získávám pozornost tématu bezdomovců, sbírám kontakty, web chci mít jen jako vizitku atd. S tímhle cílem průběžně celý proces konfrontujte.
  2. Buďte struční. Vaši návštěvníci přijdou na web z mobilu. Budou na vás mít pár desítek vteřin. Co jim řeknete? Jak to na ně zapůsobí? Jak je dovedete do cíle? Zkuste se zamyslet nad třemi větami, kterými lidem řeknete, o co vám jde. Až je budete mít, zkuste z nich udělat jednu krátkou. A tu dejte do hlavičky. Hezky velkou a čitelnou.
  3. Klíčové jsou emoce. To kvůli nim se lidé na váš web vrací. Díky nim se rozhodují, že přispějí, nakoupí, nasdílí svůj zážitek kamarádům nebo zapojí i svůj offline čas. Klid, důvěra, napjaté očekávání i strach jsou emoční stavy, které chcete u svých uživatelů vyvolávat a řídit jejich intenzitu a průběh. Fotkou, textem, videem, efektem. Dohromady to prostě musí fungovat – aby vám naskočila husí kůže.
  4. Osekávejte. Funkce, stránky, prvky až na dřeň. Opravdu dává smysl platit za vývoj vyhledávátka, protože ho na webu mají všichni a občas se hrozně hodí? Fakt potřebujete, aby se vám uživatelé přihlašovali do tajné sekce pro členy, kde jim jednou za půl roku dáte jeden článek navíc? Co stránka partneři? Myslíte, že na ni někdo, kromě partnerů samotných, zabloudí?
  5. Vyberte si dobré studio. Hlídejte si, že vám funguje chemie. Že si s vámi dlouho povídají, chtějí udělat aspoň malé uživatelské testování, řeší rychlost načítání, zajímá je i špatně nasazená analytika vašeho starého webu a že jim prostě věříte.

Tip: Nemáte moc peněz?

Věnujte se obsahu. Je spousta možností, jak dobrý obsah dostat mezi lidi. Blogujte na medium.com, tvořte posty na sociální sítě nebo si udělejte malý web své pomocí na Squarespace.com. Když to nezabere, web vám s největší pravděpodobností nepomůže. Zlepšete tedy příběh!

pavel fuchs_medailonek.jpg

Autor článku

Pavel Fuchs

manGoweb

Pavel se věnuje uživatelským zážitkům, emocím a navrhuje funkční UX cesty. Založil webové studio manGoweb, kde vznikla Rekola, mezinárodní aplikace pro Starbucks, portál Darujme.cz a stovky dalších webů, aplikací i celých startupů. Hlídá, aby z žádného projektu nezmizel smysl, přínos a příběh. 

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.