Další pokračování série článků o Google Ad Grant od Karla Pařízka je tu. Tentokrát se dozvíte víc o nových podmínkách v Google Ad Grant v roce 2019 s konkrétní návody a tipy, jak je využít přesně pro váš účel. Článek ocení lehce pokročilí uživatelé Google Ad Grant. Nicméně opakování je matka moudrosti.

Co je to Google Ad Grant?

  • Je součástí programu Google pro neziskové organizace,
  • dává neziskovkám možnost reklamy ve vyhledávání na Google,
  • nedělá to prostřednictvím peněz na účtě, ale prostřednictvím určitého kreditu, který se čerpá v průběhu měsíce,
  • výše grantu je 10 000 USD/měs.,
  • platí jen pro vyhledávání na Google.
  • Více o grantu zde.

Většina neziskových organizací, které před rokem 2018 čerpaly Google Ad Grant, s ním byly víc než spokojeni. Některé z nich využívaly i méně relevantní klíčová slova a byly často schopné celý grant za měsíc vyčerpat. Díky tomu získaly poměrně zajímavou návštěvnost. Vše nasvědčovalo tomu, že se grant se stal pro neziskové organizace jedním z nejdůležitějších nástrojů v rámci digital marketingu.

Co se stalo?

Google výrazně upravil podmínky používání grantu. A dle mého názoru primárně z důvodu právě menší relevantnosti klíčových slov a zneužívání grantu na získání návštěvnosti, i jakokoliv nerelevantní. Jinak řečeno, Google jako vyhledávač nechce nabízet nerelevantní obsah uživatelům bez ohledu na to, zdali se jedná o reklamy nebo neplacené výsledky vyhledávání.

Viděl jsem účty, kde byly pro plné využití grantu vypsané na příklad často vyhledávané pořady TV Nova. To znamenalo, že pokud uživatel hledal na Google informace o Ordinaci v růžové zahradě, mohla se mu zobrazit reklama o službách neziskové organizace, což pro daného uživatele nebylo užitečné a relevantní.

Nové podmínky Google platí od 1. 1. 2018

Pro zvýšené relevance zpřísnil Google několik podmínek (níže pouze výběr):

  • Google Ads účet musí mít CTR větší než 5 % dva po sobě jdoucí měsíce.
  • Není možné zadat jednoslovná klíčová slova (ovšem např. Název organizace povolen je).
  • Musí být splněna určitá struktura účtu, včetně nutného používání rozšíření (podstránky).
  •  Všechny změny v programových zásadách najdete zde

Nu dobrá, co tedy s tím?

Na začátek je nutné zmínit, že žádná z následujících možností nevrátí stav před 1. 1. 2018, ovšem jsou to cesty, které v rámci stávajících podmínek pomohou využít Google Ad Grant naplno. A já vám v následujících řádcích představím tři největší.

Google Adwords Express

Google Adwords Express (pro někoho chytré kampaně ve vyhledávání) je platforma, která se nedávno stala součástí Google Ads. Ovšem fór je v tom, že se jedná o další platformu, která může čerpat grant. Google Ads a Google Adwords Express mohou tedy fungovat dohromady. (Bohužel tento článek není o detailním návodu pro Google Ads nebo Google Adwords Express, pokud budete potřebovat poradit s prací přímo v účtech –> najde více informací o Google Adwords Express zde)

Díky Google Adwords Express některé podmínky (viz výše) nemusíte v rámci Google Adwords Express řešit (např. CTR nebo jednoslovná klíčová slova).

Když účet Google Ads máte

Pro někoho může být náročnější se přihlásit do Google Adwords Express. Asi nejjednodušší cesta je to vyzkoušet následovné:

Stejné údaje

Přihlašte se pod stejnými údaji, které používáte pro Google Ads.

Nové okno

Otevřte nový tab v prohlížeči a zkuste tento odkaz

Hra začíná!

Pokud se po přihlášení dostanete do Google Adwords Express, můžete si začít hrát. Pokud ne, vytvořte nový e-mailový účet na Google, přidejte jej jako správce v Google Ads a pak znovu dle bodu 1 a 2.

Pokud účet Google Ads nemáte

Následujte tento návod.

Nebojte se upravit nastavení svého Google Adwords Express účtu. Pokud již umíte pracovat s Google Ads, Google Adwrods Express vám budou připadat velmi jednoduché. Pokud nepracujte ještě s Google Ads, budete mít alespoň možnost naučit se pracovat s mnohem jednodušší platformou.

Asi nejzásadnější změnou a rozdílem oproti Google Ads je, že v Google Adwords Express se nezadávají žádná klíčová slova, pouze kategorie. Jedná se vlastně o témata, které pod sebou mají množiny klíčových slov. Takže můžete vyzkoušet spustit reklamy skrze grant i na méně relevantní klíčová slova, protože je nemáte plně pod konrolou. Následně je možné v reportu hledané výrazy, pokud jsou hodně nerelevantní vyloučit, což považuji za velmi účinné.

Takže moje doporučení je: spustit Google Ads s velmi relevatními klíčovými slovy a v rámci Google Adwords Express najít kategorie. Ty vám pomohou zvýšit počet kliků/návštěv a obejít i několik podmínek (jako je skóre kvality, 5% CTR, jednoslovná klíčová slova, moc obecná klíčová slova, strukturu kampaní, nutnost řešit rozšíření nebo sledování konverzí)

Získejte zpět výhody nižšího CTRka jako před rokem 2018 (aspoň na chvíli)

Při této strategii nepotřebujete žádné technické úpravy ani speciální znalosti. Víme, že Google kontroluje, zdali dodržujeme nové podmínky. Jenže to dle všeho nekontroluje pořád a CTR např. řeši období za posledních dvou měsíců na úrovni účtu.

Takže můžete zkusit nechat puštěná klíčová slova, která podmínku CTR nesplňují a to např. po dobu jednoho týdne, pak pozastavit a pak pak třeba další čtyři týdny „sekat dobrotu” a pak znovu vyzkoušet vše naplno na týden.

Je to malinko náročnější na správu, ale můžete vám to vyplatit, protože během týdne můžete získat mnoho kliků.

Závěr

Takže nebojte se experimentovat s vypínáním a zapínáním kampaní, zvyšujte bidy skrze strategii Maximalizace počtu konverzi a především kombinujete Google Ads a Google Adwords Express.

Článek se svolením autora sdílíme z jeho blogu: https://blog.blueberry.cz/google-ad-grant-v-roce-2019-b17faec21ba0.

karel-parizek 2.jpg

Autor článku

Karel Pařízek

Online/digital marketing v Blueberry.cz

Karel se pohybuje déle než 10 let v online marketingu, aktuálně velí týmu 20 online marketérů v Blueberry. Baví ho předávat znalosti dál, a to hlavně v oblasti neziskového sektoru. Proto pravidelně školí a konzultuje v neziskových organizacích online marketingové kampaně – vybaven je k tomu certifikací Google Partners Trainer. Kontakt: kparizek@blueberry.cz,

Linkedin, Facebook

 

Další články autora (2)

Zůstaňte v obraze

Držte krok se Světem neziskovek, ať vás nepředběhne. To nejzajímavější vám ve správnou chvíli pošleme e-mailem:

Partneři Světa neziskovek

Ani Svět neziskovek se neobejde bez cookies - abyste si tenhle web opravdu vychutnali.
A o ochraně dat chci zjistit víc.